قهوه ی داغ 2

این وبلاگ برای تخصصی تر شدن ماشینالات و ادامه ی وبلاگ قهوه ی داغ تشکیل شده است

قهوه ی داغ 2

این وبلاگ برای تخصصی تر شدن ماشینالات و ادامه ی وبلاگ قهوه ی داغ تشکیل شده است

اسب تیز پای ایرانی


سمند در گویش فارسی به معنای اسب و همچنین تیر پیکان دار آمده است . سمند ، شناسنامه خودروسازی ایران است که در طول سالیانی که از عرضه آن می گذرد. با بهره گیری از امکانات رفاهی متعدد و در کنار آن طراحی داخلی و خارجی مناسب و مطابق با استانداردهای روز ،  به یکی از پرطرفدارترین خودروهای ایرانی در بازارهای داخلی و صادراتی مبدل گشته است . سمند LX-EF7 با بهره گیری از آخرین تغییرات و بهینه سازی های انجام شده و همچنین موتور پرقدرت EF7 برآیند تلاش کسانی است که ملت ایران را شایسته برخورداری از بهترین ها می دانند و همواره در راستای ارتقای برند ملی ایران می کوشند .


سمند ال ایکس دارای ویژگی هایی همچون ترمزهای ضد قفل ABS ، کانال کشی تهویه هوا برای سرنشینان عقب ، سنسور هشداردهنده موانع عقب، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم برقی ، شیشه بالابرهای برقی برای تمام درها ، رینگ های آلومینیومی استاندارد، رادیوپخش MP3 ،همرنگی تزئینات داخلی (داشبورد،رودری ها،کمربندهای ایمنی،قطعات چرمی دسته دنده و ... )، چراغ سقفی جلو و عقب ، چراغ نقشه خوان، آفتابگیر مجهز به آینه چراغ دار، زیرپایی های فرشی،سپرهای همرنگ بدنه، دربازکن صندوق عقب از داخل اتاق است.  مهمترین ویژگی سمند LX-EF نسبت به ال ایکس معمولی بهره گیری از یکی از پیشرفته ترین موتورهای پایه گاز سوز جهان است که حاصل ماه ها تلاش بی وقفه مهندسین ایرانی در کنار بهره گیری از مشاوره مرکز تحقیقات موتور آلمان (F.E.V) به شمار می رود. موتور منحصر به فرد EF7 ، استقرار مناسب خودرو در سر پیچ ها ، استحکام و ایمنی بالای اتاق در تصادفات که به تایید موسسات تست خودرو در اروپا نیز رسیده است، این خودرو را به یکی از کامل ترین و بی رقیب ترین خودروهای موجود در کشور تبدیل کرده است.


 


ویژگی های موتور 


این موتور که 16 سوپاپ و1700 سی سی است از پایه براساس سوخت گاز طبیعی طراحی گردیده و در عین حال قابلیت کارکرد با بنزین را نیز دارا بوده و در میان موتورهای گاز سوز دنیا در لیست سه موتور برتر و از نظر طراحی کلی موتور در میان 10 موتور برتر دنیا قرار دارد. موتور EF7 در محیط های خیلی سرد نیز قابلیت روشن شدن با سوخت گاز را داشته و در هیچ شرایطی کارکرد موتور منوط به وجود سوخت بنزین در باک نیست. از نظر سطح دستیابی به استاندارد آلایندگی نیز توانایی دریافت بالاترین استانداردهای روز اروپا (5Euro) را دارد.


 


مکانیزم تنظیم زمان بندی متغیر سوپاپ ها


7C.V.V.T)  EF) نخستین موتور در ایران است که در آن از سیستم زمان بندی متغییرسوپاپ ها استفاده شده است . این سیستم سبب افزایش راندمان موتور شده به نحوی که در دورهای پایین سبب کاهش مصرف سوخت ( تا 10 درصد ) و در دورهای بالا سبب افزایش قدرت موتور می شود. مهمترین مزایای این سیستم عبارتند از: امکان جابه جایی زمان باز و بسته شدن سوپاپ‌های ورودی، بهینه سازی راندمان در تمامی نقاط کاری موتور، بالا نگه داشتن مقادیر گشتاور در دورهای کاری موتور، کاهش میزان مصرف سوخت، کاهش آلودگی.


 


 سیستم نشتی یابی هوشمند گاز


چنانچه به هر دلیلی کمترین مقدار نشتی در خودرو رخ دهد ، قبل از آنکه حتی راننده بوی آن را استنشاق کند، به واسطه به کارگیری سـامـانه نشتی یابی هوشمند، چراغ اخطار موتور خـودرو روشن شده و راننده می تواند با مراجعه به نمایندگی های مجاز از محل وقوع نشتی آگاهی پیدا کرده و آن را برطرف کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد