|
|||
به
گزارش ایکوپرس ،مهندس جوادنجم الدین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودروبا
بیان این مطلب، گفت: آزمون های صحه گذاری این موتور به پایان رسیده و در
حال انجام کالیبراسیون نهایی است. آزمون های دوام 400 و 500 ساعت قطعات
توربوشارژ آن تا یک هفته دیگر شروع می شود. وی
افزود: آزمون های صحه گذاری موتور توربوشارژ ای. اف. 7 در آلمان انجام شده
و با توجه به تغییرات شکل ناک و پیستون، منبع تامین این قطعات عوض شد. مهندس
نجم الدین ، میزان سرمایه گذاری لازم برای به تولیدرساندن این محصول را
پنج تا شش میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: موتور توربوشارژ ای اف 7 در
اختیار آپکو قرار می گیرد و به عنوان آپشن بر روی خودروها نصب می شود. |
مدیرعامل
گروه صنعتی ایران خودرو اظهار داشت: این نوع خودروها به صورت آزاد قیمت
گذاری می شود و تا پایان امسال 50 تا 100 دستگاه خودرو با این موتور به
مشتریان عرضه خواهد شدو مسوولیت تامین و تدارک کل قطعات مربوط به این
خودروها بر عهده ایپکو و آپکو خواهد بود. وی
سرمایه گذاری مورد نیاز برای قالب های قطعات موتوری و توربوشارژ را بین
پنج تا شش میلیارد تومان ذکر و لوله ها و اینترکولر را مهم ترین قطعات در
پروژه دانست و گفت: امکان تامین قالب های مورد نیاز قطعات این پروژه در
شرکت قالب های پیشرفته ایران خودرو - جی. پی. آی. وجود دارد. شایان ذکر است موتور توربوشارژ ای اف 7 دارای 110 کیلووات توان و 215 نیوتن متر گشتاور است.